fredag 16 augusti 2013

Fredag igen


Oj, veckorna rullar på fort - och det är nu 2½ månad kvar tills jag får lägenhetsnyckeln och kan börja flytta in! Mycket att packa ner, och planera innan, och köpa....
Måste skaffa kastruller och köksgrejer (har en del, men inte allt), gardiner, säng, bord & stolar, soffa & soffbord, tv & dvd-spelare.... Jaja, det kommer väl lösa sig ändå;-)
Men jag har min strategi klar, viktigt att jag får som jag vill redan från början! Annars blir det ju fel!
Och sen är det det med tapetserings-frågan då... Hmm... Vägrar att ha sterilt vitt, det ska gärna vara FÄRG, men inte alls skrikigt! Det ska gärna vara något mönster på kökstapeterna, så det blir mer levande och hemtrevligt, och enfärgat i vardags-/sovrummet, men helst en färgglad vägg, och inget nära tv:n som kan dra min koncentration ditåt... Och helst en pysselhörna! Har ju trots allt en del;-)
Och en rumsavskiljare, så jag känner att jag sover i ett avskilt rum, och inte känslan av att sova i vardagsrummet...
Vet ju allafall vad jag vill ha för soffa, och såklart en fåtölj=)
Det blir många tankar nu innan!

Som sagt, fredag igen, regnet har öst ner hela dagen, inget kul alls... Känns att hösten är på väg! Och bara 2½ vecka tills jag fyller *hjälp*

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar