söndag 18 augusti 2013

Legender


Det finns vissa legender - personer som egentligen aldrig kan dö, som aldrig kan försvinna - för dom lever alltid kvar i våra hjärtan.

Vet att jag fick en väldig chock då 2002, när Astrid Lindgren somnat in, och alltihop stannade ett tag. Försökte få in att hon inte längre finns, att hon inte kommer leka med Madicken, Emil, Pippi och de andra.. Utan att hon istället får läsa de sagorna för alla barn som inte längre finns på jorden...!

Idag är en sådan ofattbar dag. Rolv Wesenlund är borta.
Jag - född på -80-talet - är ju egentligen lite "för ung" för att minnas hans storhet, men tack för att det finns tv-repriseringar, och senare dvd:er! Fleksnes har alltid varit en av mina absoluta komik-favoriter, hans fumliga försök att rätta ut problem, men istället bara göra det värre... Alla hans tankar & påhitt!

Har såklart tänkt en hel del på honom idag, min ständige Fleksnes, han kommer ju alltid leva vidare - för han är en av legenderna - han kan aldrig försvinna!
Det är ju med både sorgetårar blandat med skratt som jag minns honom. Och min favorit är nog den med biblioteksboken, så underbart klurigt avsnitt!

ROLV WESENLUND 1938 - 2013
VILA I FRID!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar