måndag 19 augusti 2013

Om att skriva


Jag har alltid haft lätt att skriva, att uttrycka mig i texten, och få mina läsare att verkligen KÄNNA vad jag menar! Och fick beröm redan i 1:an eller 2:an (när jag hade fått fart på det med ord och stavning) att jag skrev bra, och gärna långa berättelser om vad jag hade gjort.
Har alltid gillat att skriva - för mig som blyg (eller tja, var jätteblyg förr, men det mesta har tack och lov försvunnit med åldern!) har orden - bokstäverna - alltid varit ett bra sätt att kunna uttrycka mig, vad jag känner, hur jag känner, vad jag vill, mina tankar helt enkelt. Och sen är det ju kul att skriva oxå, härligt - både för hand (jojo, det finns papper & pennor än!;-) ), och via tangentbordet (det går snabbt, bara man träffar rätt tangenter;-) ).
Och lyckligtvis är jag en av fåtalet som ännu inte drabbats av den nya folksjukdomen Särskrivning, eller "Konsten Att Börja Alla Ord Med Stor Bokstav Så Texten Ser Jätte viktig Ut"=P
Visst - Jag VET att det finns folk som har läs- & skrivsvårigheter (en av mina barndomsvänner bl.a.), så där accepterar jag att man stavar som orden låter, eller att man delar upp orden (även fast även jag kan få svårt att läsa då...).
Sen konsten att sätta ut rätt tecken efter meningen.. Nej, det ser INTE positivt ut om du skriver "Tack för idag det var jätte kul....................", det ser snarare ut som ironi!
Och nej, det är inte bra att ha utropstecken efter varje mening, då är det ju rent skrikigt!=/
Däremot älskar jag smileysar, det är bra uttryck=)

Hmm.... Vad skulle jag skriva egentligen....?
Jo, att blogga ska ju vara "Vad man gjort under dagen" (Finns ju bloggare som skriver 150 inlägg per dag, undrar just ifall dom slavarna faktiskt gör något annat...), eller så är det speciella dagar, eller dagar då det hänt något oväntat.. Ibland blir det tankar man grubblat på ett tag, och som faktiskt kommer ut i bloggen, eller vissa dagar sitter man och grubblar "Hjälp, idag har det ju inte hänt något!" (och det är inte så intressant och läsa "Åh, jag tänkte på det... Jag pillade bort luddet mellan tårna..", och jag har denna fina kvällsrutin att blogga, och lustigt nog så när jag loggar in, och sätter mig här - så verkar orden (för det mesta) komma automatiskt!=)

Och ikväll är - ytterligare - en kväll med ett sådant inlägg;-)
För jag är en vanemänniska - jag har min kvällsrutin (bryter bara om jag absolut måste, men skriver helst så fort jag kan efter det!) och jag vill gärna skriva något inlägg, så det ändå fyller upp min lilla "bok"=)

Ha det bra alla läsare!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar