tisdag 4 februari 2014

Februari


Redan februari - och nu är det ju under 7 månader kvar till min stora 3-årsdag! Neeeeejj, jag kommer verkligen inte uttala nollan bakom! Hemska nolla, den ska vara framför, eller åtminstone ett kommatecken emellan!=P

Dagarna rullar på, har varit inne i en tröttperiod, och brukar alltid ha januaridepp.. Det är grått ute (trots snö), inget att göra, för kallt att gå ut, inget liv ute, ingen sol..... Fyyy vilken trist månad! Men februari känns ju lite lättare.. Och sen får jag ju inte glömma bort OS - Det måste man ju se! Bara att hoppas mycket visas på kanalerna jag har=P

Smulan fick upp mig tidigt (för att vara mig) idag, och ville leka=P Buskatt! Så jag passade på att ta fram dammsugaren (jösses, många vuxenpoäng där!), och lät den arbeta ett varv... Sen tog jag tag i en grej jag länge tänkt på, men det är ju en sån sak som egentligen aldrig blir av... Men jodå, jag gjorde det! *grattis* Ut med alla kläder på golvet och sortera - det jag använder mycket på nedre hyllan (garderob i hallen), det jag använder mer sällan på andra hyllan... Och något plagg jag inte använder alls, som faktiskt åkte ner i sopsäcken! Sen vidare in i klädkammaren, ut med ALLA kläder där, och sortera - spara och slänga! Blev ju faktiskt en del gammalt och urtvättat som skall slängas, så onödigt att ha det kvar...! Blev ju ändå lite mindre;-) Och har man katt så klart att hon ska vara med - och leka!=P Toka är ju ett ord...!

Och så kände jag mig extra huslig på eftermiddagen, eller kanske för att mamma & pappa kommer imorgon (trevligare att fika flera än bara en), så gjorde en mjuk pepparkaka - en färdig kakmix, supergod! Stod smält smör i receptet, men orkade inte värma, så vispade runt det ändå.. Sedär, det blev ju ändå bra;-)

* * * Meddelar nu glatt att även jag har Instagram: katten_pyssel heter jag där!=)

Ha det bra i snön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar