söndag 10 november 2013

Mitt i djungeln


Oj, inser att jag inte skrivit på fem evigheter sedan!! *skäms* Ska bli bättre på det! Men att skriva nån gång varje dag? Njae, det blir nog när jag kommit ut ur djungeln igen!

Är just nu mitt inne i flyttdjungeln - Alla dessa miljarder lådor som ska packas (har ännu inte packat allt!), och allt som ska köpas! Allt från köksgrejer till vardaglig tvål, till gardinstänger....
Nu (10/11) är köksbord & stolar, hallmöbel, och säng på plats. Har tv, dvd och tv-box - i väntan på tv-möbel (kommer denna veckan (vecka 46)... Har tagit in några kartonger (det väldigt (oooo)trevliga höstvädret gör att man inte gärna kan ta släpkärran... Antar att det blir torrt nångång till våren igen...=/ ), köksgrejer, handdukar, sängkläder.... Och säkert mer!
Har saker (lådor) som ännu inte kan packas upp - för just nu har jag ingenstans att ha det...! Och några lådor som ska ner till förrådet... Och köksdörren ska väck, och ner i förrådet - tar bara onödig plats!
En lite trist sak är att det inte finns något skafferi! Så antingen får jag ha torrvarorna i skåpen, eller köpa någon liten bänk eller något för att kunna ha maten i (eller kanske kastrullskåp istället?!).

Vet inte om jag har yttrat mig om att jag gillar att gå i affärer...?! Ska jag säga sanningen?? Det är t-o-r-t-y-r!! Jösses, alla dessa turer överallt! Gissar att jag gått femtio maraton-sträckor på en dag! In där - leta efter det, in där - köpa det...! *phu* Borde egentligen få en egen kassa i vissa affärer, eller åtminstone en personlig plockare! Så man slipper göra allt själv;-)

Och sen det med ordet hemma.. Just nu är ju två ställen "hemma" för mig. Dels hemma hos föräldrarna, och dels hemma i lägenheten - där posten börjar sippra in...
Bara jag får in soffan, och får den på rätt plats, så ska jag nog trivas bättre!
Jag och Smulan ska försöka sova där nångång kommande vecka, spännande! Undrar just hur hon kommer reagera... Håll tummar & tassar för att det går bra=)

Ha det bra alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar