torsdag 31 oktober 2013

Dagarna rullar på


Var in till stan igår - mötte upp min ena syster, och in på Jysk - köpte köksbord & stolar och en smal hallmöbel (hallen är ju smal!). Skulle ha en säng oxå, men den fanns inte inne, men dom beställde den=)
Sen upp till lägenheten - hennes flickor, och lille A. kom med, och lånehunden Jojje (behöver jag säga att han var överallt och kollade?! En så liten hund, får ju plats överallt!) - Sen var det fullt upp - Pappa monterade köksbordet, och sen stolarna (4 st), och min syster monterade hallmöbeln - och  sa "Jag har ju monterat ihop elva sådana här förut - hemma hos mig!" - ändå fattade hon inte varför det var "ringar" nere på botten av lådorna, eller att det blev väldigt knäpp botten med bara tygstycke.... Det var jag som till slut såg att ena E. satt alldeles intill några "kartongbitar" (trodde jag), väldigt fina i kanterna - Bottenplattorna! Turligt nog var det bara att lägga ner dom i botten=P
Klockan 13 kom vaktmästaren - och visade förrådet, och så frågade brevbäraren om det var jag som var Sofie - min första adresserade post=) Dock inget kärleksbrev, utan en räkning (varför hittar dom alltid fram??), men ändå - första posten!=P Allafall, så gick vi vidare till huset bredvid - till tvättstugan, såg bra ut=)
Och så ändrade han till mitt namn på dörren, och nere vid porten=) Känns stort och bra - är ju en helt annan känsla nu - öppnar man en dörr som det står någon annans namn på så blir det ju nästan att man tittar och undrar om det är någon där - även fast lägenheten ska vara tom...! Men nu vet jag att det är MIN dörr, min lägenhet!=)

Gick ner till syrran snabbt efter, jag lekte lite med A. i soffan, (han hade inte sovit sin middagslur än - och det var några timmar efter!), han var så trött så han inte orkade hålla ögonen öppna! Så jag lade han i sängen, och han slockande direkt=)

Och just det - på tal om barn - det är ju alltid kul när yngre skriver: 9-åringen har på ett papper skrivit: "Har läst", och sen "Inte har läst", hihi=) Och på samma papper: 9-åring: "E suger fett", och 11-åring skrev "E äger fett" (jaaa, båda flickorna börjar på E!)

Idag tog både jag och Smulan en välförtjänt sovmorgon=) Och har slappat=P
Blir en tur in till stan igen på lördag....!

Ha det bra=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar