måndag 23 december 2013

Julefrid


Hade tänkt att jag denna sista veckan innan jul skulle köpa julklappar, pyssla och förbereda.. Men icke! Förra söndagen ringde min ena syster - och frågade ifall jag kunde vara barnvakt några timmar måndag-fredag, efter att 7-åringen, och 10-åringen slutat skolan. Och javisst kunde jag det! Så det blev istället tid för prat, och spel med pojkarna=) Eller tja, jag och J (7 år) pysslade ju faktiskt ändå - Vi dekorerade varsin julgranskula, decupage (hur det nu stavas...). Blev fint=) Men tyvärr inget bildbevis - jag vet, jag är dålig på att ta kort!=/
Och i fredags så var min andra systers döttrar med, och vi gick hem till min lya - kollade på film (Ensam hemma 2, och några avsnitt av Kurt Olssons jul - uppskattades! Vad dom skrattade!!) och hade mysigt=) Härligt, inte ofta dom kan vara så lugna;-)

Men jag har närapå helt glömt bort december och julen detta året, det har varit mycket annat! Och sen är det ju vädret... Regn och storm! Fy fasen vad trist! Har bara pysslat lite... Men nu idag så har jag pysslat med vintage-hjärtan, fina=) Gillar vintage nu;-)

Imorgon ska jag åka hem till landet - hem till mamma & pappa, och fira jul=) Kalle Anka, julmiddag, julklappar, och tv-mys (hoppas det finns nåt kul!).
Smulan stannar tyvärr här hemma i lägenheten, eftersom bilresa inte var någon favorit för henne. *stackars katt* Men jag kommer hem igen på juldagen, och då (förhoppningsvis) tidigt=) Vill inte vara borta från henne för länge! Dessutom finns ju viss risk att jag förfryser ute på landet;-)

GOD JUUUUUL PÅ ER ALLA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar