söndag 15 december 2013

Nedräkning pågår


9 dagar kvar till julafton... Har köpt hela en julklapp (till mamma), och gjort tre julkort (ok - tre helt godkända, ett misslyckat...)....
Måste beställa klappar, men måste först veta VAD jag ska köpa för något! *hjäääälp*

Veeeeet att jag är superseg meed att uppdatera bloggen - men antingen har jag mycket att göra, sätter mig inte vid laptopen alltför ofta dagtid, och sen är det tröttheten...=/

I söndags (8/12) åkte jag ut till köpcentrat, hämtade upp en långvänga kompis - M - som kom, och stannade till tisdag=) Var kul! Blev pyssel, prat, skratt, filmer, musié-besök (snälla nån - HUR stavas det???=O ), och fika=) Härligt!
Och i söndags var det shoppinghelg på köpcentrat, med många bra erbjudanden - vilket dock inte märktes för det var väldigt lite folk - mycket färre än en vanlig helg! Måste ha berott på vädret (närapå snöstorm)...
Och höjdpunkten var ju gästartisten - Nanne Grönwall - som även hon blev försenad en halvtimma pga vädret! Men hon kom, sjöng tre låtar (två nya, och "Avundsjuk"), och sen var det dags för signering - Oftast så är det ju en regel med signeringar - Lämna fram nya skivan - Inget mer! (Sen kan man ju alltid vänta tills själva kön är borta, då är det fritt fram att komma direkt fram, få autografen i sitt block, och få någon att ta kort;-) ), men denna gången var det annorlunda (kanske beroende på att hennes nya album kommer i januari, man kunde förbeställa den (signerad), och då fick man singel direkt=) Var ett par som gjorde det (även jag) ). Det var att bilda en snäll kö (var en väääädigt kort kö - eftersom hela publiken var kanske 50 personer stor!), gå fram en och en, få autograf där man ville (singel och i blocket) - hon frågade ALLA vem hon skulle skriva till!, och det var även fritt fram att ställa sig intill henne och låta någon ta kort=)
Precis så man önskar att alla signeringar ska vara! Men ok, visst - det var en väldigt kort kö, så dom hann verkligen ta sig tid till alla - även fast dom givetvis försöker med detsamma under alla signeringar, oavsett antalet personer, men det blir ju alltid en viss press när det är många som ska fram....! *logisk*

Vidare så har jag givetvis tänkt på det med bloggandet - jag VILL absolut bli bättre, och skriva något inlägg helst varje dag... Och sen så har jag även några planer för nästa år;-)

Och hur är det med min busiskatt då? Jodå, det går oväntat bra! Hon trivs jättebra härinne, och tycker nog innerst inne det är skönt att slippa gå ut i regnet eller snön;-) Och leker och gosar som alltid=) Jag är ju väldigt sällan ensam ute i köket;-)
Och när mamma & pappa kommer på besök kommer blygisan fram, hälsar och pratar och fjäskar=) *kärlek*
Det bästa var ju förra helgen - när M var här - hon vågade sig fram, och gosade på som alltid, härligt=)

Kommande veckan ska jag vara barnvakt några timmar varje eftermiddag, men det går nog bra det med - han är ju trots allt snäll, och inga blöjbyten på en sjuåring;-) Frågan är vad vi ska hitta på.. Spela nåt, eller pyssla....;-) *moster*

Och om det finns snö nånstans - snälla skicka hit!!!
///Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar