onsdag 4 december 2013

Igång igen!!


Oj, var inte meningen att det skulle bli ett avbrott i bloggandet, och speciellt inte såhär långt! Men nu jäklar tar vi tar i detta igen!!

Vi flyttade in hit till lägenheten fredagen 22:e november - Jag och Smulan. Kan säga att hon har sluppit åka bil förut (bara till veterinär en gång när hon var ett halvår), och färden in var hemsk! Hon jamade och klöste i gallret, och gillade det inte alls! Väl inne i lägenheten, satte ner buren på golvet i stora rummet, öppnade hennes dörr, och hon tog sina första försiktiga steg ut och nosade och jamade. Och efter några minuter hittade hon ju det bästa gömstället - under soffan. Där var hon den mesta av tiden de första dagarna *stackars katt*, kom fram några minuter då och då och tittade sig runt, och ville bara gosa lite med mig. Men hennes kärlek tog över - så till slut kom hon, jamande och glad, hoppade upp och goooosade - läääänge!! Härligt!
Sen har hon kommit mer tillrätta här, äter, busar, går på lådan, sover, gosar... Lever kattliv;-) Och tycker nog innerst inne att det är rätt skönt att slippa gå ut vintertid...! Inget kul att bli våt och kall om tassarna...! Bättre att vara inne - man kan ju alltid sitta på fönsterbrädorna eller på balkongen och titta ut=)
Kan säga att jag behöver inte gå ensam någonstans i lägenheten - har alltid en liten skugga med mig, en svartvit skugga som heter Smulan, och som stryker sig mot benen, och lägger sig framför mig för att riktigt visa att hon är hemma här! Värmer mitt hjärta=)

Annars då? Tjooo... Jag lagar någon (enkel!) middag varje dag - har gått bra alla gånger utan den andra gången (brände mig på kokvarmt vatten när jag skulle hälla över makaroner till durkslaget.. Ajajajajaj!!), gör ingen mat "från grunden" om man säger så, men värmer ju ändå;-) Och det klart - pasta får man ju ändå kalla att det är från grunden...!
Diskar gör jag - en gång om dagen - efter middagen - blir ju såpass lite disk när man är ensam...!
Jag har tvättat en gång - gick ju bra, inga misstag;-) Och har tvättid igen på torsdag.. Jösses!
Jag har blivit vuxen - inte så vuxen att jag dricker kaffe (det kommer jag aldrig göra!), men jag har skaffat kundkort - både ICA och CityGross, hjääälp!

Just nu har jag ett antal kartonger i lägenheten som jag måste rota igenom och slänga en massa gamla papper och annat - kan inte fatta att man sparat på allt?! Ska bli skillnad nu! Och sen ett antal böcker och dvd-filmer som måste få plats någonstans har ju samlat på mig en del genom åren..=/ Och eftersom jag är lite knäpp så kan jag ju inte köpa en eller två säsonger av en serie - börjar man så måste man skaffa hela! Vilket har resulterat i alla 10 vännerboxar (lite sur att det numer finns en nyare variant...), From Lark Rice to Candleford (underbar serie! Hoppas det kan komma fler avsnitt, men det verkar inte så... Knepigt slut bara=( ), några Simpson-boxar, några Morden i Midsomer, och så vidare....

Har varit trött som en zombie de senaste dagarna - kan vara vaken fem minuter och sen vilja somna om... Suuuuck! Men tur jag har sällskap som håller mig vaken ibland;-)
Och nu måste jag greja de kommande dagarna - på söndag kommer min kompis M. hit, och stannar ett par dagar - vi ska julpyssla, skratta och prata!=) Låter väl bra=)

LOOOOOVAR att skriva varje dag nu - får hålla mig vaken och skriva nånting, det är ju kul att skriva=)

Ha det bra i decembermörket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar