söndag 29 december 2013

Min jul


Tog tåget hem mot landet på julafton, hem till mamma & pappa (lustigt nog känns det numer märkligt att kalla det hem).
Kollade såklart på Kalle Anka, och sen kom min bror och hans tjej, och vi åt middag (skinka, köttbullar, rödbetssallad, och ärtor på mitt fat;-) ), kollade på "Kan du vissla Johanna" - en så fin film! Den är ju också ett måste!
Sen så satt vi och kollade på tv, och åt lite godis & clementiner (har nästan blivit en vandrande clementin nu denna månaden känner jag...), och öppnade paketen från dom - Två hängande fönsterlampor (lila), och små pärlor att ha om jag virkar eller vill göra något med... (tyvärr så gör hon som många andra - väljer saker efter sin egen färgskala och önskning.. Tänker inte alltför mycket på vad jag egentligen vill ha=/ ).
Sen, efter att dom åkt hem till sitt var det dags för den stora paketöppningen!=) Man blir alltid som ett barn, men numer får man inte leksaker i paketen.... Men fick badhanddukar, en bakbok, boken "Himlen finns på riktigt", badskum/duschkräm (underbara dofter!), lite prydnadssaker, och några andra bra-att-ha-saker=) Kommer inte på allt nu, men just det - fick en ask med After Eight, och en ask med Marianne-kolor *älska*.
Sen så kollade vi vidare på tv, och mamma & pappa gick och lade sig vid 23... Sen blev jag ensam i tv-rummet (sov på soffan), satt och läste nya boken - fastnade direkt, så jag läste ut hela boken den kvällen! Kan säga att alla måste läsa den - så fin bok! Och måste erkänna att jag grät floder av alla känslor som finns i boken, all kärlek, så underbart!
I stort var det en bra julafton - men det värsta var ju vädret! Bara en massa regn hela dagen! Så tråkigt! Och nu under mellandagarna har det varit uppehåll 1½ dag totalt! Fy vad trist! Jag går i ide!=/ (det gör jag ofta nog ändå...)

Och inte nog med det, så har jag blivit aningen förkyld oxå - och idag har jag en riktigt jobbig hosta! *suck* Vi håller tummarna för att det håller sig vid förkylning!

Ska bli bättre på att blogga, lovar!
Trevlig fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar