torsdag 16 januari 2014

Nytt!


Sov dåligt inatt, kanske delvis beroende på att jag hade sängen "åt fel håll", hade en bokhylla som "vägg" på min högra sida, och en meters fritt utrymme på vänstra sidan.. Brukar ha tvärtom! Kändes väldigt märkligt...!
Så jag gav upp försöken att sova redan kl 6, och gick upp... Zzzzz.....
Och så kom målaren vid runt kl 8, med tapeter=) *hurra* Sen satte han igång! Men det klart - jobba en timma, ta rast en timma, jobba en timma.... Men sanningen är att han hann ju faktiskt med hela stora rummet - tre ljusrosa väggar, och en vit=) Snyggt=) Han blev färdig för dagen redan kl 13. Skönt;-)
Så jag passade på att dammsuga hela alltet efter - jösses vad damm!! Men det positiva med att flytta allt mot mitten är ju att man kommer åt att dammsuga alldeles mot väggen, vilket man inte gör när man har sakerna på sin vanliga plats...!
Senare kom min äldsta syster och hennes tre vildpojkar, och hon hjälpte mig flytta de tunga sakerna till sina rätta platser=)
Men sen är det ju pojkarna... 10-åringen kan då reta gallfeber på mig! Gaaaahh!! Kollade i mitt autografblock, och han frågade såklart vilka som skrivit.. Och sen "Kan jag få skriva min autograf här?" *katastrof*.. Och när jag förklarade för honom att det är för kända personer, så kom ju frågan "Varför träffar du kändisar?"... Antar att jag kan skylla lite på hans mamma & pappa för att den frågan kom upp... Hmm...=/ *sur*
Annars har jag gått fram och tillbaka under eftermiddagen och kvällen, antar att det är samma sträcka som 3 vasalopp... Först kånka tillbaka allt till stora rummet (pysselgrejer), sen kånka in saker från köket och till stora rummet (han ska börja där imorgon)... Får flytta stolar & bord imorgon... Hmm.....! Jag hade helst velat att han började med det på måndag eller nåt.. Men icke "Jag har inget annat att göra!".. Suuuck!
Bara att stå ut, och bosätta mig i stora rummet under helgen...

Snöar så fint nu, äntligen vinter! Luften känns mycket klarare & renare nu! Underbart=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar