onsdag 15 januari 2014

Uppåt väggarna


Vi alla vet hur det är med hantverkare, först tar det en evighet innan dom ens kan komma, sen är det alltid minst tusen andra projekt som anses viktigare, så allt är en enda kaos i flera månader, för när dom väl kommer så händer det minimalt...
Och nu har ju även jag fått den erfarenheten! Målaren kom imorse, vi fick börja i stora rummet - först ställa allt i mitten, så det är en möbel-ö... Sängen på högkant, soffan, tv-bänken, tv:n... ALLT! Inget får ju stå för nära någon vägg... Sen började han jobba, medan jag och Smulan (stackars livrädda katt!) höll oss i köket och sysselsatte oss.
Han var här 8-15 - Sju timmar, och hann ta TRE raster - alla en timma långa! Jobba lite "Jag går på rast", kommer efter en timma, jobbar lite "Tar rast" och igen... Suuuuck!
Det han hann med idag var att spackla i stora rummet, och att måla hallskåpen.. Jippie säger jag. Och så bestämde jag vilka tapeter jag ska ha, så han ska ha med sig det imorgon, hoppas bara det går fort! Önskar det kunde gå lika fort som i tecknat.. Men nej, inte Kalle Anka denna gången;-) Utan snarare som en god fe som gjort sitt, snabbt och underbart!;-) *drömmer*

Och så har jag ju världens räddaste katt - hon var under soffan alldeles i början, men sen såg jag henne inte mer! Dörren hade ju varit stängd, så hon hade inte kunnat rymma ut... Till slut gick jag ut i köket, och där var hon, hopkrupen på micron...! Hon har varit i köket hela dagen, stel som en pinne, och spinner av rädsla.. Stackars liten!=,( Men hon är ju trots allt ändå lugnare när jag är här=)

Och just det - måste säga GRATTIS till en klasskamrat från högstadiet och senare Komvux - han lyckades! Nu är han äntligen färdig - och läkare!=) Bra kämpat!
Inget märkligt att han blir läkare, eftersom hans pappa är det....;-)

Ska snart lägga mig och sova sött, upp tiiidigt imorgon med *suck*

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar