måndag 13 januari 2014

Tid för förändring


Det är nu 2½ månad sedan jag fick nycklarna till lägenheten, och närmare 2 månader sedan jag och Smulan flyttade in hit helt.
I början talades det ju om tapetsering osv.. Jag hade ju nästan gett upp hoppet - de kunde väl lika väl vänta med det till stambytet 2017, och ta allt samtidigt... *inteallsironisk*
Men så idag, imorse ringde det - en från målarfirman som sa att dom kan komma nu på onsdag! Dom tar med sig tapetprover, och sen börjar dom med stora rummet! Jippie vad kul=) Här ska bli färg!=)
Gäller bara att det finns snygga tapeter, och att jag ändå kan styra lite över det hela;-) Helst vill jag ha en fondvägg i någon glad färg, resten ska vara rätt neutralt. Och i köket vill jag helst ha något lite mönstrat - inte något dramatiskt stort mönster, utan mer mjuka former.. *drömmer*
Men nackdelen är ju att dom kommer redan 7.30, vad?? Det är ju rena natten!! Men å andra sidan är det väl bara att gå upp och (på något sätt) vakna då Smulan väcker mig...! Får väl ta en iskall dusch eller nåt innan... Eller dricka hundra energiläsk...;-)
Frågan är ju mest hur Smulan reagerar när det kommer flera helt okända människor och börjar inkräkta och greja i hennes revir...! För katter (och jag...) hatar ju förändring, och helst ska inget någonsin flyttas...! Hmm... Håller tummarna för att det går bra!

Och just nu sitter jag och småsneglar på Idrottsgalan, håller tummarna för att Johan Olsson får Jerringpriset! Det är han helt klart värd!=)

Ha det bra i snön nu alla!=)
///Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar