tisdag 14 januari 2014

Tapetprover!


Egentligen var det ju meningen att jag skulle få se tapetproverna imorgon, men snubben på målarföretaget ringde idag med och undrade om jag har extranyckel och extratag (sånt där chip-grejs man visar upp för att komma in...), och sa att en annan snubbe kunde komma snabbt redan idag och ge mig pärmarna, så jag kan visa dom direkt imorgon vilka jag vill ha.
Och det var ju tur att jag satt i min ensamhet (nåja, Smulan är ju alltid med!) när jag kollade igenom första gången... För jag höll på att gråta, vilka trista tapeter! Ser ut som de varit för länge i solen, och blekts.... Hmm.... Men jag har ändå några favoriter, så nu är ju frågan vilka jag ska ta... Vill helst ha lite rosa-aktigt i stora rummet - och helst en vit fondvägg. Och i köket gissar jag på grönt, lila eller blått=)
Kommer bli fullt upp här imorgon och torsdag, hoppas dom hinner klart på två dagar, det borde dom, lägenheten är ju trots allt inte så jättestor...! Men det är ju ändå en del som ska hinnas med...! Och sen antar jag att dom ska ha rast varje timma....;-)

Jag brukar inte svara på för mig okända nummer, men jag tänkte "Jag svarar med mitt namn, och sen kan jag ju slänga på om det visar sig vara försäljare eller bluff!", och det var från mitt telefon/bredbands-bolag, en trevlig kille;-) *gillas* Och vi pratade ju såklart om bredbandet, och jag sa att modemet börjar bli slitet efter 4 år (ni vet sånt mobilt bredband som ser ut som usb-grej, som man sätter i laptopen), så han tyckte jag skulle uppdatera - så jag kommer få hem en router, och snabbare bredband (hej 2014!) till samma pris=) Bra! Passar ju utmärkt sen när jag tänkt byta mobil, kan ju köra det där med=P *smart*

Och sen kan jag ju bara säga att vad glad jag blir av snön! Äntligen vinter!!=) Synd bara att den är en månad försenad.... Men bättre sent än aldrig, och bättre den kommer nu istället för i april...;-)

Annars finns väl inte mycket att tjata om idag... Mer än att jag måste sova väldigt sött inatt - ska tvingas upp slaviskt tidigt av (förhoppningsvis) jobbiga typer....=/ Men det får gå, snart har jag det ju snyggare här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar