måndag 21 oktober 2013

Ide-paus


Är hemskt ledsen för mitt avbrott i bloggandet - men skyller på hösten, och vädret.. Regn, regn, regn, grått... Och nämnde jag regn?=/ Fy bubblan vad trist! Så man knappt vill vakna! Och när man lyckas vakna så är man pigg i fem minuter, sen slår tröttheten till igen... *suck* Så på kvällarna har jag känt mig som en zombie, och i princip bara lagt mig i sängen och somnat sött direkt!
Men nu är jag vaken;-) Och funderar på att kanske göra om denna till en tillfällig dagblogg... Vad är det för något? Jo, att jag helt enkelt skriver ett inlägg på förmiddagen/dagen istället för, som jag brukar, blogga på kvällen.... Tror det funkar bättre ett tag nu! (Om jag hinner....;-) ).

I fredags var det ynka - eller hela - två veckor kvar till inflyttningsdatum=) Kul, tiden går fort!
Har packat ner det mesta i pysselväg, att det tar så stor plats?! Och sen har jag papplådor med scrap-papper, och lite andra lådor som skall packas ner... *hjääälp*
Men det trista med att faktiskt ha packat ner är ju just det om pysselsuget kommer, så kan jag ju inte pyssla ändå!! Eller tjaaa, jag kan fortfarande kolla på mina papper, eller virka...;-) Men allt vad dekorationer är, är nedpackat! Gissar att det kommer packas upp rätt snabbt i lägenheten sen=P
Och så har jag kollat igenom vad jag har för julpyssel - Tomtepar, årets samlartomte, julkulor, en STOR julkula, tomtemus... Och kanske något mer?! Och just det - glittertråd! Ett måste!=)
Sen antar jag att jag har några pysslingar - även kallade pysselsugna syskonbarn...! Bara dom inte tar ifrån mig allt;-)
Och så har jag ju M. som vänligt erbjudit sig att komma ner hit - och jag säger jättegärna!=) Vi kan pyssla=P Undrar bara vem som blir mest glittrig;-)

Har passat på att fråga om katter och anpassning från uteliv till lägenhet, och fått flera fina svar att det brukar gå jättebra! Och tips om innätad balkong (vilket är löst - inglasat!), mycket lek och kärlek, och gärna en liten kattkompis - vilket jag själv funderat på=)
Så vi ska nog trivas bra i nya boet, både jag och Smulan=)

Och nu i veckan ska jag till IKEA, provsova i varje säng, hoppa i varje soffa, och sitta i varje fåtölj och stol;-) Kommer nog bli kvar där någon vecka... Och sen finns ju Jysk oxå, som är bra...! Dagens ilandsproblem!

Vet inte vad jag ska skriva mer nu för tillfället.... Men nu är jag vaken igen!=)
Ha det bra, och spana efter snöflingorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar