onsdag 2 oktober 2013

Trassel


Har virkat med två färger en gång, och det gick ju bra. Men nu, tre färger - tre garner - har kommit halvvägs (om jag får gissa), och allt är ett enda trassel....! Så i nuläget finns två alternativ: Aningen klippa av ett garn, nysta upp det, och sen knyta ihop det igen... Eller så försöker jag ändå nysta upp det... Men det senare alternativet verkar i nuläget vara lika svårt som att få en instruktion på japanska....=P

Och kan säga att idag har det första vildsvinet siktas här - hjälp, dom anfaller! Lite tur att vi inte odlar något;-) Om dom nu inte väljer att böka upp gräsmattan i jakt efter skatter (jaaa, just det - det får dom gärna göra!), eller böka runt bland blommor...
I annat fall kanske dom väljer att bosätta sig här, bland djurvänner (varav en fotogalning som kommer titta på dom hela tiden, och knäppa fem miljoner kort varje dag....;-) ). Finns ju trots allt en hel del skog häromkring.. Men jag kanske kan tipsa dom om några ladugårdar som är helt tomma, dom kan ju flytta dit..;-) Tänk om man kunde få skogens snälla djur att göra det!=) Jaaa, jag är djurvän... Frågor?=P

Och appråpå djur (och jul) så är ju katter mitt absoluta favoritdjur, och igår köpte jag de första julsakerna - Fyra småååå kissekatt-figurer, och en lite större, myyyys! Alla med röd tomteluva på sig! Dom måste man väl kunna ha synliga året om?! Det är ju bara små kissekatter...=)

Jaja.. De närmaste dagarna blir att virka klart presenten, och packa......! Kul=P

Ha det bra i höstrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar