torsdag 3 oktober 2013

Träningstips!


Ja, jag vet, detta är ju inte alls någon träningsblogg, men tänker ändå tipsa om en bra grej om man vill träna armar, fingrar, ögon, och hjärngymnastik - man måste tänka ut lösningar hela tiden): Nystträningen!
Bäst är att låta katter eller småbarn leka med flera garnnystan samtidigt, eller så gör man förberedelserna själv, och försöker virka med flera färger;-)
Sen är det ju bara att ta trasslet och börja nysta upp.. Jag lovar - du tränar ju verkligen armarna, man får sträcka ut och upp armarna mycket! Sen är det ju bra för synen oxå, att man ser alla småöppningar i trasslet, och ser vart garnet tagit vägen... Perfekt;-)
Så, det var dagens träning! *phu* *Träningsvärk*

Imorgon - fredag - en dag att börja räkna ner på allvar! Jippie! Är glad att jag än så länge vågar räkna ner;-)

Sen är det ju perfekt med syskonbarn (det är alltid kul med dom, men jag kommer ha dom till barnarbete;-) ). Är man kreativ (och gillar billiga IKEA-saker) så är det perfekt att dom kan göra varsin teckning till moster Sofie, som jag sen kan ha i ramar=) Tänker mig ramar på 15 x 10 cm =) Sen är det väl egentligen bara frågan om jag ska låta småttingarna rita teckning - finns risk att hela bordet och lägenheten blir liiiite för färgglad då, eller om jag ska vänta med dom... Ett par år, till huvudfotingarna gör entré;-) Men å andra sidan kan det vara kul att ha ändå...=P *tänker*

Näpps, snart är det sovdags... Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar