måndag 28 oktober 2013

Snabba steg!


Ojdå, är det redan fredag?? Eller rättare sagt: Jag såg i fredags att jag hade ett missat samtal, men eftersom det är ett kontor, så blev jag tvungen att vänta ända tills idag med att ringa! Så jag ringde upp, och sa att jag hade ett missat samtal, och helt enkelt frågade vad dom ville...
Och ni som följer bloggen kan nog gissa vad samtalet handlade om - lägenheten!
Han som hade/har lägenheten har ju helt enkelt flyttat och lämnat in nycklarna, så dom ligger där - redo att hämtas=) Så ska in imorgon och hämta, och upp i lägenheten och titta, och ta mått osv. Och eventuellt ta med oss lite in... Kommer kännas väldigt märkligt att åka därifrån - och inte ta med sig något hem igen!
Sen, lite senare i veckan ska vi köpa bord & stolar (eller om vi gör det redan imorgon?), och säng, och kanske nåt mer, och börja plocka upp sakerna, och köpa det absolut nödvändigaste, det man måste ha för att ens kunna vara i lägenheten (diskmedel, toapapper, tvål.....)
Men jösses vilken fart det kommer bli!
Och just det - Köket ska tapetseras om helt, och minst en vägg i stora rummet.. Ska bli kul att välja färger=) Lovar att det inte kommer bli steril-vitt! *ogilla*

Sen så har jag ju tre nyfikna syskon oxå (den äldsta var ju faktiskt med när jag kollade in lägenheten första gången, men då var ju stället fullt av prylar - soffa, säng, soffbord, tv, musikprylar...., så man såg ju egentligen inte mycket av hur det verkligen såg ut! Sen är ju minnet lite sisådär efter 3½ månader...). Kommer nog bli fullt liv där=P
Och kom att tänka på en grej J (7 år) sa i somras (efter att jag tittat på lägenheten): "Ska du bo i ett hus i en lägenhet?!". Hihi, jaaa, det kommer jag - eller kanske lite tvärtom!;-)

Storm nu, men det har lyckligtvis inte varit så farligt - om nu inte meteorologerna tagit helt fel på tidpunkt, eller om vädret retas med dom...;-)

Så, stor dag imorgon! Måste sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar