fredag 27 september 2013

Ojdå


Ojdå, det blev visst en helt ny dag! Blev ju så att jag virkade på en present igår kväll (har det vanan att alltid göra sånt i sista stund....), och sen var jag för trött för att surfa, utan lade mig bredvid Smulan och somnade sött.

Var i skogen en stund igår, sista gången för iår, hittade lite svamp (både vanliga, gula kantareller och trattisar), men jösses vilket dåligt svampår det varit! Har ju bara blivit några få svampar, brukar kunna plocka närapå en hel hink....! Illa!

Och fick igår än en gång veta att cancer är en hemsk mördare - igår kallade himlen hem min gammelmormors lillasyster - 86 år gammal.
Min gammelmormor är nu ensam kvar av syskonskaran...

Och i kväll ska vi iväg en stund, till Säve, hämta några däck min pappa köpt....

Ha det bra ute bland löven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar