torsdag 12 september 2013

Torsdag...


En dag inget hänt... Så det blir väl något hitte-på-inlägg;-) För jag har inget planerat att skriva om idag...
Min stora kärlek? Njae... Det kommer, men inte ikväll (är för trött)... Vad jag gillar, och ogillar mest? Hmm, kanske man kan skriva om en annan gång... Pyssel? Har faktiskt inte pysslat på några dagar, vilat händerna, och inte haft tid... Och tror jag ska köpa någon mer virkbok, jag börjar bli lite uttråkad på de som finns... *suck*

Och det ständiga frågan (som jag själv undrar när jag läser igenom inläggen): Är jag verkligen SÅ positiv, och allt är fint & bra?
Svaret är ju naturligtvis nej, absolut inte! Jag är ingen som helst optimist, men känner för att plocka fram de små guldkornen som faktiskt glimrar till ibland, man kan väl säga att det blir någon lite form av terapi...! Samtidigt är jag inne i en period då det händer mycket, vilket det för mig inte varit på flera år... Jag känner inte för att skriva om min rädsla, mina mörka tankar, om dagarna då absolut inget hänt - det skulle bli rätt tråkigt för er läsare!
Samtidigt är jag inte den skrytsamma sorten "Idag har jag varit sååååååå duktig, och gjort det och det och det, äter bara ekologiskt, och kör den och den och den dieten, och den livsstilen, yoga varje morgon klockan 5, det ska ju vara såååååå bra, man mår ju verkligen bra av det...." - Nej tack, jag kräks när jag tvingas läsa sådana inlägg! Urk, då blir det ju en tävling om hur duktig man kan bli, och det kan ju till slut gå över gränsen! Så nej, hellre att jag är lågmäld och lite småförsiktigt positiv....!

Oj, det blev ju ändå ett inlägg ikväll;-)
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar