söndag 1 september 2013

September!


Jaaa, min månad är här!
Kändes annorlunda ute redan när jag släppte ut Smulan i morse, sol, men ändå höstkallt! Fin månad nu;-)

Började september med att min väckarklocka (digital) sa godnatt, och inte alls ville samarbeta längre - Igår och idag har den blinkat och krävt uppmärksamhet, så jag blivit tvungen att ändra tiden... (Trodde då det kunde vara glapp i kontakten...) Men sen, när jag satte i kontakten igen (annat uttag!) så stod det 0:00, ingen blinkning eller nåt, och då gick det inte ens att ändra tiden...! Så har den gjort sitt..=( *snyft*
Har visserligen haft den ett antal år nu, men man blir ändå lika chockad att något går sönder....!=(

Åkte in till Torp snabbt på eftermiddagen - hur många bilar som helst på parkeringarna, men lyckligtvis ändå lugnt i affärerna - in på Panduro snabbt, köpte några fler garner (fasen, det är ju farligt att ha Panduro i närheten!) - rosa, naturvitt, svart, och ljusbeige=) Fina färger!=) Men tycker dom har för få färger av det garnet... Tycker dom är dåliga på garner i stort där...=/ Men har ingen annan garnaffär i närheten, så jaja... Annars finns det ju något nytt som heter Internet...;-) Tror man kanske kan råka beställa några garner därifrån nångång... *harkel* Jag som aaaaaaldrig beställer nåt.. *vissla*

Och dagens bästa replik: "Jasså, så varorna tar slut ändå??!" (Om att veckans varor i en mindre affär var slut - en söndagseftermiddag! Sagt av en som nog fortfarande tror man går fram till kassan och säger vad man vill ha... Och att det antalet varor (om man ser stormarknader i tv-inslag) aldrig kan ta slut....). *ler*

Imorgon händer inget alls, sen på tisdag fyller jag - 20plus denna gången med! Sen, nästa år får jag nog börja säga 3plus, för jag vägrar säga nollan! Jag är ju inte alls så gammal!!

Ha det bra=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar