torsdag 11 juli 2013

En katts dag #1


Vaknar på morgonen (människotid innan 9.30), tvättar mig lite, äter, tittar ut genom fönstret om det är någon idé att vakna. Väcker mamma (tvåbenting, men ändå min mamma) genom att klösa mot sängen. Lägger mig på golvet, leker lite och visar hur gullig, snäll & gosig jag är=)
Ställer mig vid dörren, vill ut och busa! Tittar mig runt, allt är som vanligt - och dags för morgonpromenaden - ett favoritställe på andra sidan vägen, där finns mycket att titta på, och många roliga möss att skrämma och leka med!
Under alla timmar jag är ute går jag runt till mina favoritställen och leker, och går hem med maten, måste ju visa tvåbentingarna att jag är duktig! Men märkligt nog gillar dom inte möss....!=O Lägger mig såklart och vilar hemma oxå, och kommer in och äter lite mat emellanåt.
Ikväll fick mamma ropa extra många gånger - jag hörde henne, men var ju upptagen! Det borde dom ju förstå att jag inte kan gå ifrån en sån chans! Men till slut, när jakten var slut så gick jag med min sork i munnen, hem till mamma som väntade. Lite chockad att jag inte fick ta med den in! Men lade den alldeles utanför dörren, till mormor & morfar (tvåbentingar det med). Och nu har jag ätit och tvättat mig, och kollat ut, inte så mycket som händer ute nu, bara några dumma fåglar som flyger omkring utanför fönstret, inga jag kan fånga...
Och snart är det sovdags för mig! Och sen, när mamma vill sova, så kommer hon till mig, och tar med mig till sängen och gosar. Och det spinner jag på, det är riktigt gosigt att ligga där, bli klappad och pussad, men inte så kul att vara kvar längre än hela fem minuter...!

*Mamma Sofie orkar inte skriva idag, så jag - Smulan - skriver istället! *vinkar med tassen*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar