torsdag 18 juli 2013

Lära mig mer


Sådär, nu har jag beställt hela tre virkböcker, om hur man gör amigurumi, och söta små djur, och en bok till (i samma stil), kommer bli kul att läsa och lära mig!=)

Började virka på en tredje amigurumi igår kväll (bra avslappning innan  sovdags), och upptäckte att det är något som hänt - denna har ju ett "riktigt" huvud, och kroppen blev oxå bättre, hurra=)
Vet att jag räknade antalet maskor när jag gjorde den andra med, men den blev smalare, mer avlång.. Denna är bättre - som sagt, jag lär mig mer för varje gång!
Sen är det ju bara att komma på hur man sätter fast tassar och öron (och svans)...! Får helt enkelt hoppas det står mer hur man ska göra i de böckerna=)

Annars händer inte så mycket... Håller på att dö av värmeslag varenda dag=/
Grillade fläskfilé förut, och gjorde en kall "sås" till: 3 dl gräddfil, och blanda ner en banan, och curry - faktiskt oväntat gott!=)

Vad händer hos er i solen?
Ha det bra=)

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se det du virkar sen.
    Här är det full aktivitet. Igår klippte vi häcken och en del grenar på träden. Idag ska vi fortsätta ute med huset. Ha det bra Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka ta något kort på den senaste, och sen montera ihop den på något sätt;-)
      Här händer det inte mycket - Inomhus dagtid, och gåt hellre ut en stund på eftermiddagen-kvällen då det inte är lika farligt varmt=)

      Kramar!

      Radera