måndag 1 juli 2013

Om att blogga


Jag har aldrig varit typen som klarat av att göra flera saker samtidigt - den typiska bilden av oss tjejer & kvinnor är ju att vi gör femtioelva saker samtidigt, och allt blir rätt... Men nej, jag kan inte ens klara av TVÅ saker samtidigt utan att det blir kortslutning i hjärnan!
Jag fick fundera ett tag hur jag skulle göra - att göra M (och flera!) glada, blogga och visa upp vad jag sysslar med.. Om jag skulle klara av att skriva både dagblock (dock bara dagar "då det händer något"), och att blogga, det blir ju två saker samtidigt - att dokumentera det man gör, dokumentera sina tankar, på olika sätt..

Jag har bloggat förut - men gång på gång hände det en del trista saker som gjorde att jag inte fortsatte: 2011 var det två jättejobbiga saker samtidigt, 2011 (hösten) skapade en blogg där jag skulle skriva roliga saker, folk gillade på Facebook, men INGEN kommentar! Sen började bloggen spåra ur lite, och jag kom inte in i rätt fas igen.. I början av detta året ville jag blogga, men blev dunderförkyld (influensan), så jag orkade inte - sen tappade jag tråden i det hela...

Men för ungefär en månad sedan skapade jag denna bloggen, kom snabbt in i rutiner - och det går ju riktigt bra! Det är ett par riktiga vänner som vet om denna, och att jag länkat på ett par andra sidor.. Har stadigt runt 20 läsare per dag (tack!!), och ibland värmande kommentarer! Och dagligt chatt med M som gillar och peppar!
Har under denna tiden haft över 500 besök på bloggen, inte illa!
Så nu känner jag att detta kan gå bra - jag är igång - bara att köra på!=)

Så TACK ni alla! Det är alltid kul att känna att det jag gör faktiskt är bra, att ni vill läsa & kolla!
///Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar