måndag 29 juli 2013

Orm


Jag är djurvän - så länge det gäller pälsdjur! (Och större än hamster/mus/råtta)
Har aldrig gillat kallblodiga kräldjur, kan se dom på tv, men ryser när jag tvingas se dom i verkligheten!
Men den här krabaten kom slingrande idag, och jag tyckte om den så mycket att jag passade på att ta kort;-)



Och - tänka sig - den visade sig vara såpass tam att den numer är inneboende här;-) Det är en hanne (det ser man ju *harkel*), men frågan är vad han heter... Pelle? Låter ju fint!

Var en sväng till skogen idag - helt i onödan, för de kantarellerna som finns har knappt växt nånting under torrperioden, och var helt enkelt väldigt torra=/ *ogilla*

Annars har jag inte gjort så mycket idag - och ovanligt nog inte alls virkat - händerna behöver oxå lite semester;-)
Men imorgon ska jag ringa ett viktigt telefonsamtal - mer info om det senare (om det går som jag tror), men ni kan väl hålla tummarna allafall, lite försiktigt sådär, för säkerhetsskull....=)

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar