söndag 14 juli 2013

Virkat


Ojdå, kreativiteten har visst inte tagit semester ändå som jag trodde!
Började virka lite igår kväll (som jag skrev), men det blev ju alldeles för smalt, mer som en fingertopp (bra om jag vill göra fingrar nångång;-) ). Men försökte mig på det idag igen, och försökte tyda virkbeskrivningen lite bättre - och det gick ju bra! Fortfarande lite si & så med varven, svårt att se var man börjar/slutar någonstans, men i stort så funkade det ändå=) Det blev ju ändå ett huvud och en liiiten kropp;-)
Så får jag presentera, det senaste tillskottet i familjen: Amigurumi (kommer bli kattliknande) JULIA!
(Beroende på månaden hon är "född";-) Kunde inte komma på något bättre namn! *hjärnsläpp*)

(Mobilfoto, ursäkta!)

Tjaaa, det blev ju ett huvud och midja allafall... Har gjort små tassar, öron och svans, ska bara sätta fast det oxå!=)

Eftersom jag går in mycket för ett område (periodvist), och tycker att det är kul med virkelivirkning, så tror jag minsann jag ska köpa någon bok, för nybörjare - och fler garner, och nålar....!
Varför ska det kosta så mycket att pyssla? Orättvist!=(

Psssst. Ni har väl inte missat att det är Kronprinsessan Victorias födelsedag idag?! I vilket fall så finns det söta bilder på charmis-sessan Estelle;-)

Ha det bra alla!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar