tisdag 30 juli 2013

Bokenäs


Åkte ut till Bokenäs idag - min äldsta syster med familj (sambo och tre vildpojkar) var där (sommarrutin...) Var kallt, och smådroppade lite, så höll mig mest inomhus... Men lyckligtvis kom solen fram på eftermiddag/kvällskanten, underbart!
Åt kycklingsallad - brukar gilla det, men icke=/ Det var oliver i, och inte alls min smak=/ Men så blev det brownies, och hallon (både värmda och färska) och grädde - sååå gott! Bra kombination av allt!=)
Pojkarna busade runt, och en ettåring är ju snabb, och inte alltför lätt att hålla koll på... Men han var ju i närheten och skadade sig inte (han har lärt sig klättra, så nu ska han ju vara överallt!!), skönt det!=) Men så är dom ju så goa när dom är små=) Att dom måste växa så fort??;-( *snyft*

Åkte till Torp snabbt innan vi åkte hem, hann in på Panduro - köpte fem garnnystan till (gult, rött, ljusrosa, grönt och naturvitt), och små ögon=) Hade tur att det fanns såna ögon som "rör sig" (gaaaahh, jaa, ni vet vad jag menar!) som man trär tråden igenom=) Har sett såna ögon tidigare där, men då bara med lim-alternativet, vilket ja inte tycker passar...
Värst vilket beroende det har blivit, att virka=P Men man ser ju att det blir något av det!=)

* Imorgon ska jag ringa - och säkert sitta flera timmar i telefonkö.... *dööööör*
Telefoner kan vara en väldigt dum uppfinning!=/

* * J. berättade för sin mamma (min syster) om Astrid Lindgrens värld - "... och så var vi där vid salta kråkan...." Så kul när det blir så!=P

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar