söndag 7 juli 2013

En önskedröm


Borde ha en stooooor frys med glass, som aldrig tar slut (allafall inte under sommaren!), så man kan svalka sig när man vill - blåbär, päron, vanilj..... Mmmmm, underbart!
Och en massa törstsläckande, saftiga (alkoholfria) drinkar... Massor med is i, såklart!
Och en stor pool att flyta omkring i..... Det vore nåt!=P

Många jublar över att sommarvärmen kommit, många som kan tänka sig att vara utomhus hela dagarna, och helst ha hela solen för sig själv....
Inser att jag kommer låta onödigt negativ nu, visst gillar jag solen - och sommaren, och visst kan jag sitta och njuta - ett tag! Men jag med känslig hy klarar inte värmen så bra=/ Så håller mig helst inomhus när det är som värst värme, och går ut på eftermiddagen-kvällen och sätter mig, och njuter! Om nu inte myggorna hittar till just mig... Fattar inte varför?!=O

Gick på smultronpromenad idag, kan bara inte låta bli!=P Och det är ju så gott! Man måste hålla koll varje dag;-) En klar fördel med att bo på landet!
Grillade korv till middag, sommar på hög nivå! Och "grillat" tre dagar i sträck.. Grillade kött i fredags, flintastek (ok, inte grillad, utan i ugnen, men åt utomhus!), och korv idag...=P Man får passa på;-)

* Och såg att snöleopard-ungarna på Nordens ark börjar titta ut, och vara utomhus dom med.. Det är ju nästan en anledning att åka dit igen;-) Älskar kattdjur!

* Imorgon fyller lilla M 8 år, och förhoppningsvis får hon kortet - så imorgon kommer jag visa det!=)

Ha det bra alla läsare=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar