tisdag 16 juli 2013

Virkfrågor


Måste först varna er läsare som kikar in varje dag, och förlåt för upprepning!
Men jag har ju som sagt börjat virka lite de senaste dagarna, gjorde en liten figur igår, och gjorde en idag med (men denna gången med smartis-knep: En liten garnbit som markerar början på varje varv, så man gör rätt antal maskor! (Inte helt lätt det där!=( ) ), och den blev rätt bra, men jag tycker ändå den är lite för liten... Undrar om det står något fel i beskrivningen  jag har...=/
Men ska köpa någon bok för oss nybörjare, så jag lär mig bättre=)

Men allafall,jag hoppas det är någon virkkunnig person som läser detta och kan svara på frågor!

* När man gör något "till" - tassar, öron osv, gör man dom var för sig, eller direkt på figuren? Och hur ska man sätta fast det efteråt?
Tycker det är ofattbartt svårt att fatta för ovana Sofie...!=/

Hmfp.... Kommer nog inte på någon mer fråga nu, men kan ju visa ett exempel på hur bra det ändå kan gå när man virkar;-)

(Ber om ursäkt: Mobilfoto, och taget på kvällen....)

Ett äpple, krusbär eller grön jordgubbe?! Vet faktiskt inte riktigt, men något är det...;-)
Tycker ändå det blev bra=P

Ha det bra i solen!

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig virkat små djur. Men skulle tro att man kan virka öron och tassar löst och sen syr fast dom. På www.garnstudio.com har du virkskola och tips. Annars kan du gå till en garnaffär och be om hjälp.
    Hör av dig om det är något annat jag kan hjälpa dig med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ändå för kommentaren! Tror det är så, men ska klura och söka vidare, någonstans måste det finnas!;-)
      Och tack för länktipset! Ska absolut kolla in!=)

      Kram//Sofie

      Radera