söndag 14 juli 2013

Sömnlös


Eller, kanske inte helt sömnlös, men har ännu inte kommit till ro för natten..
Som den kattmamma (eller hönsmamma?) jag är så vill jag såklart få in pälsklingen för natten, vilket kan dröja fina sommarkvällar... Och jadå, hon kom hem runt 23.45... Men nu är hon inne, och sover sött! Skönt även för mig att hon är inomhus, så jag vet att hon är hemma och trygg=)

Men å andra sidan så den tiden hon är ute, och man ofta springer till dörren och ropar, då kan man ju faktiskt ta sig tid till att virka, eller göra annat;-)
Så jag har lyckats lösa den svåra virkkoden (virkbeskrivningar!), och har lyckats göra ungefär ett halvt huvud till min första Amigurumi=) Vet inte om jag gjort något fel, använder fel garn eller nål, men tycker mer det ser ut som en fingertopp istället för något som kan liknas som huvud... Tycker det är för smalt... Men jag har ingen egentlig koll på det, får se vad det blir av det till slut;-)
Men jag är ju rätt ovan med att virka, så jag ser ändå denna "figuren" (eller vad det nu kommer bli) som ett försök, och viktigast nu är att lära mig hur jag ska göra, och läsa av virkbeskrivningar=)

Men nu tror jag kroppen säger GODNATT!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar