torsdag 25 juli 2013

Skadad


Eller, tjaaa, det är ju inte så dramatiskt dom det låter - eller jo, det är det ju - för mig som virkare! Öm i högra ringfingret, och närapå en liten blåsa där... Virkskadad!=/ Men jag försöker ändå;-)

Och idag - äntligen - fick jag hem de tre böcker jag beställt - Amigurumi (Mia Bengtsson), Virka smått & gott, och Supersöta virkningar.
Kollat i alla tre böcker (såklart), och kan ju säga att det är bra beskrivningar - även för mig som nybörjare - och så står det vilken svårighetsgrad det är på projektet!=) Så jag har faktiskt börjat på en liten panda (ja, vit & svart), bara frågan vad lillen ska heta... För det är en pojke;-) Det vet jag redan nu!

Och sen märker man ju en enorm skillnad beroende på vilken tjocklek (heter det så?) på garnet, blir ju myyyycket mindre om man använder ett tunt garn!=/
Men favoritgarnet är Marks & Kattens - Victoria=) Bra tjocklek, och härligt garn *gilla mycket*

I övrigt så har jag inte gjort så mycket idag...
Men imorgon kommer det bli fullt upp - Syster, sambo, och fyra barn (12½, 11, 9, 1 år gamla). Så det kommer ju ändå bli lite bus med A=P

Ha det bra alla!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar