lördag 17 augusti 2013

Dagens sanning


Jag älskar att köpa saker till bra (lågt) pris. Och jag älskar kvalité! Och den kombinationen är ju den mest perfekta som finns!
Och saker på rea är ju underbart!
Men däremot finns tyvärr vissa saker man INTE ska köpa extrembilligt (mycket pga brist på kvalité), och tyvärr - Filmer är sådana! Visst, om det är filmer/tv-serier  men VET är bra så klart man ska köpa dom billigt! Men däremot - de flesta filmer som säljs ut för 10 kr styck är just rester - det finns ju en anledning till varför dom säljs ut så billigt... Och en av anledningarna brukar vara att det är b- eller c-filmer, eller i värsta fall inte ens textade... Såna filmer som ska vara "roliga" men som kan användas som tortyr, för humor? Saknas helt!=/
Ska man köpa extrembilliga filmer så snälla - köp då någon dvd du VET är bra! Inte bara köp för att det är superduperbilligt, eller "Men asså, det var ju 10 dvd-filmer för såååå billig peng... ... *tänker* .... Ahaaaa, det kanske är därför dom fick sälja ut dom...." Ledsen, men det är oftast så - det är dagens elaka sanning!=(

Som sagt, jag gillar billigt, och gillar att kolla runt på olika ställen var jag kan köpa produkten billigast - men då ska det vara kvalité! Och 10-kronors-lådor? "Åh, då kan man ju köpa det och det och det", men tänk efter - behöver du verkligen just det?? Eller köper du bara för att det är superbilligt? Det är faktiskt lättare att spara pengar genom att köpa det man VILL (och brukar) köpa istället för att lagra upp med 100 av den billigaste varan (bara för att det är bra att ha hemma.....). Det är faktiskt så! Eller hur!

Snälla, tänk efter nästa gång ni är i affären - det är bättre att handla KLOKT än att handla "billigt", och att handla just "billigt" kan i längden bli för dyrt....

* Måste tillägga att jag verkligen inte är någon märkessnobb, men detta är vad jag lärt mig de senaste åren...!

Tänk på det!
Ha det bra=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar