torsdag 29 augusti 2013

Omöjlig uträkning...


Det är 10 lådor i en bunt med flyttlådor.... Jag har nu använt 4 st - 2 med köksgrejer, 1 med textilgrejer, 1 med gamla dagblock (dumt att kalla det dagböcker!), kalendrar, gamla pärmar från skoltiden, och några skolböcker.... Sen en låda (som jag hade sedan tidigare) med lite tidningar och kollegieblock där med (jaaaa, jag har MÅNGA, både som jag använder, och några är fullklottrade, några jag bara skrivit lite i osv... Ni vet hur det är;-) )...
Men alltså - 6 flyttlådor kvar - inte en chans att det räcker till allt jag har kvar!=O Nåväl, jag kan ju faktiskt göra prioriteringar, och packa det som är riktigt nödvändigt att ha i lägenheten först, så jag får dit det. Sen kan man ju återanvända lådorna, och ha i saker som ska till förråd osv... (Sen när man flyttar nästa gång får man väl ändå köpa nya flyttkartonger, så man samlar på sig nytt hela livet....!).

Inser att jag skriver mycket om lägenhet och flytt nu, men det är ju det som tar upp min tid, som är i mina tankar hela tiden...! Och så blir det ju många känslor!

POSITIVT:
* Att ha en varm lya vintertid, så man slipper tänka på att man måste hem - och förfrysa när man kommer hem, och man inte eldat... *brrrrr*
* Att vara lite mer "fri", och välja helt själv vad jag vill kolla på, vad jag vill göra - helt utan att någon säger nej!
* Bo närmare syskonbarnen = närmare bus!

NEGATIVT:
* Vår, sommar, höst... Jag kan inte hjälpa det - men åh, man är ju så fri när man bor på landet! Bara att gå ut och njuta, vilket man inte kan göra på samma sätt när man bor inne i stan...
* Att jag hatar att vara själv! När man stänger dörren om sig så är man ju helt själv.... Och dessutom att jag hatar att äta själv! Det är ju inget kul att göra iordning mat till bara en person...=( Så antar att jag bara kommer vara i köket korta stunder.... Eller ta hjälp av syskonbarn;-)

Hmm..... Kommer väl inte på fler punkter just nu, men det är som det är!
Sen kan man ju alltid drömma om att prinsen kommer utanför fönstret och säger hej.... *ljuva drömmar* Det är väl ungefär den chansen jag har att hitta någon...=S

Nåväl, ska sluta pladdra!

* * En glad nyhet är att det går bättre & bättre för min kusin, hon får ha dottern hos sig hela tiden nu, och får nog snart åka hem! Skönt att det går åt rätt håll!=)

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar