fredag 30 augusti 2013

Regn...


Just det vädret har varit här idag - regn, regn, lite uppehåll och regn igen.. Förstår att slökatten Smulan gärna håller sig inomhus! (Och i skrivande stund vid mina knän och spinner, och ska nog snart sova lite..=) *myyyys*

Tänk - imorgon "fyller" hon 5 år!! Eller tja, jag vet ju faktiskt inte hennes egentliga födelsedag, men då får man såklart räkna från datumen jag fick hem henne! Underbara lilla buskatt!=) Alltid nåt bus på gång!

.... Sen en bra fundering.... Visst blir man glad om något man skriver eller skickar in till tidning/tv kommer med? Men att köpa antalet av den tidning en bild som man tagit är med i, och ge bort till alla, och ha några tidningar kvar ändå.... Att ta kort på tv-/dataskärmen bara för att en bild man skickat in är med i bildspelet?
Ursäkta - jag kräks! Så självgod behöver man inte vara! Sån stor grej är det inte!!
Men det är så med vissa, oavsett vad dom gör, så är det jättestort och ska talas om för hela världen - men att man sen inte alls kan lyssna på någon annan, eller glädjas åt någon annan - det är något annat, det ska man inte tala på... Det är ju fruktansvärt långt bort från EGO och egos värld... *suck*
Nej - det är absolut inte mig jag pratar på, utan en annan...! Men jag (och några till) får tyvärr stå ut med detta hela tiden, så fruktansvärt jobbigt att höra på!
När en vardagshändelse låter som en uppsats, eller snarare lika detaljrik som en polisrapport... "Du vet där, jag såg en sån bil - du vet en sån bil x har, och i den färgen... Och den som körde den var sån, såg sån ut, hade såna kläder......" - Det tar ju två timmar att berätta, vilket gör att man tröttnar redan två meningar in i berättelsen.... *suuuuck*

Blev bara tvungen att grina av mig lite=P
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar