fredag 23 augusti 2013

Tio veckor!


Idag är det dags att börja räkna ner på allvar - och dags att planeraren i mig vaknar! 10 veckor kvar till inflyttningsdatum! Ok, visst - första gången jag är där blir ju att ta mått, och planera in mer vad som får plats.. Men nu är det ju dags att planera vad man faktiskt vill ha...! Själva helheten, alltså=)
Jag ska ju få plats med säng (och rumsavskiljare), soffa (tv, dvd...), och helst en pysselhörna=) men hur stora eller små de olika "delarna" blir återstår ju... Kanske att jag får ha någon liten bänk (finns ju med hjul), och bokhylla att stoppa in pysselsakerna i, lixsom ha det mer bärbart... Men jag hoppas jag får plats med bord & stol!=)

Och just det, gjorde klart Amigurumi-hunden Hoppe igår=) Och här kommer bild:



Visst ser han busig ut;-)
Mönstret är från Mia Bengtssons böcker, men fötterna är lite ändrade - fattar inte alls hur man gör popcorn-maskor, så jag gjorde två luftmaskor, och sen en fast maska i nästa, och det tre gånger, så det blir tre "tår", gick ju bra det med;-)
Delarna sitter där dom ska, men det märks att jag är ny;-)

Nåväl, hoppas ni får en bra helg!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar