fredag 9 augusti 2013

Snigelpost


Lade - som jag skrivit här - på kossan på brevlådan i onsdags, och visst räknar man med att den ska komma fram dagen efter - särskilt när jag lade den i lådan på förmiddagen, och tömningen är kl 18... Men icke! Nädå, efter frågan både igår och idag om den kommit fram, så har svaret varit nej och nej.. Såååå jobbigt med snigelpost-väntan!! Fattar inte vad postverket sysslar med?? Eller har mitt lilla paket slavats bort? *orolig* Vill ju såklart att kossan (Hulda) ska komma fram till sitt nya hem så snabbt som möjligt!
Funderar starkt på att anställa en springpojke, ni vet sån som sprang med posten mellan avsändare och mottagare förr (nångång på 1600-1700-talen? Har ingen direkt koll). Det verkar ju vara det säkraste sättet att veta att mottagaren får sin post i tid! Gaaaahh!!

Åkte runt lite i Dalsland idag, mycket skog.... Såg några älgar=P (Inget ovanligt, eftersom det såklart finns här hemma med). Åkte till godisfabriken i Bäckefors (?? Snälla, rätta mig om jag har fel!), blev en del lösgodis, rättare sagt runt 8 hg...! Men kan lugna er - och mig - med att jag kommer ha det runt en vecka! Äter inte så mycket på en dag=P
Annars var det härligt att komma ut, bara otur med vädret (regn), så vi var hemma igen redan kl 15 (vilket är lagom tid om man åker innan 9.30).

Vaknade tidigt imorse, passade på att virka de sista delarna (ben, svans, öron), till kissekatten, bara att montera, får göra det i helgen, så jag kan skicka iväg den sen=)
Och sen ska jag ju träffa M igen, på tisdag, Kulturkalaset (Göteborg), ska försöka hinna göra något till henne med...=P Jaaa M, jag vet att du läser, men du får ju inte reda på vad!;-)

* * * Och måste dela ett tv-tips: Anders Eriksson & Claes Eriksson skall vara med i morgondagens "Sommarkväll" på svt kl 20.00=) Jippie, bra val av gäster!=)

Ha det bra alla!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar