måndag 17 juni 2013

Äntligen!


Vet inte vem som skickade den, men tack så hjärtligt mycket - för idag har solen varit framme hela dagen och förgyllt tillvaron!=) Härligt efter allt detta regn! ska bara få tag i ett snöre (solståle) och hålla fast den ända till onsdag kväll allafall, sen ska jag släppa den och se om den stannar ändå;-)
Men just det - nu till helgen är det ju midsommar, det är ju då den svenska sommaren börjar - det är DÅ regnet ska komma! Fattar inte varför det redan kommit?!

Idag har jag knåpat ihop ett kort till M., vill ju gärna ge något när man träffas=) Men eftersom M läser bloggen, och peppar efter varje inlägg, så kommer jag visa kortet efteråt! Antingen på onsdag eller torsdag=P För lite hemligt måste det ju ändå vara, annars är det ju inget kul;-)

Och idag har sommaren tagit ännu ett steg i rätt riktning - de första mogna jordgubbarna!! Bara fem stycken, men dom var såklart underbart goda! Och så gott med smultron oxå, det kan man lixsom inte bli för gammal för!=P



Och jopps, jag vill gärna ha presenttips: Min mamma fyller om en vecka, och det är samma panik varje år - samma jobbiga fråga - VAD sa man köpa??! Någon som har något förslag?!

2 kommentarer:

  1. Nu har jag till dig i min lista:)
    Min mamma fyller år på lördag. Vi har köpt fina kaffekoppa, som hon önskat sig.
    Jordgubbar är gott, egna är ju bara så mumsigt. Ha det bra, jag ska strax till jobbet. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kommer bli kul att följa din blogg=)
      Kaffekoppar är ju bra, men problemet är att min mamma har fem miljoner... Men nåja, jag ska leta på nätet, det finns alltid något bra;-)
      Jaaa, jordgubbar och smultron är ju underbart gott - man kan ju aldrig bli för gammal!;-)
      Kramar!

      Radera