fredag 28 juni 2013

Fredag


Kan inte fatta det med fredagar - kvällar då man vill se något bra på tv, men nädå, vi som sitter hemma ska "straffas" men helt urusla program!=( Skärpning! Inget kul alls!
Blir att slappa med chips & cola, och slöa med laptopen, och (när ögonen blivit fyrkantiga) virka lite=P Får se vad det blir i slutändan!

Läste en som hade lyckats göra en matta av två garnnystan Zpagetti, det märket jag har - duktigt! Ska försöka få till någon korg eller något, får leta vidare efter mönster=)
Det svåra är ju att jag köpa ett tjockt garn - 10 mm, så det finns inte många mönster i den "tjockleken", och oavsett vad man gör så blir det ju tjockt direkt! Men snälla, ge mig tid så ska jag kunna göra något av det!

Och det som är roligt är ju hur fort man faktiskt vänjer sig! Jag har "vanligt" (tunnt) garn, och virknål, satte mig med det, men jösses, jag såg ju nästan inget alls! Så smått! Så nej, sen får man nog vänja av ögonen steg för steg;-)

Vad händer för er läsare i helgen då?
Själv blir det att slöa... Min ena syster med familj kommer någon dag, vid fint väder - antar att det kan dröja länge!=/ *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar