torsdag 6 juni 2013

Nationaldag


Jag är ingen som firar nationaldagen.. Men å andra sidan kan man ju välja att ta denna datumen som en "första riktig sommardag", att svenska sommaren börjar här och nu - förutsatt att det är sol;-)
Jag och mina föräldrar (för er som inte vet, förlåt - jag bor hemma....=/ (Både plus & minus!)) åkte iväg en sväng, till en - icke badvänlig - sjö (ok, det gjorde väl inget för värsta badkrukan...), fikade och njöööt av solen och utsikten! Och så kan man ju "fira" sommaren med att se årets första prästkrage, och hundkex! Och det är ju sommartecken om något!=) *gillas*
Och sommartecken ja.. Ser ju att smultron och jordgubbar ploppar upp mer och mer, blommor och "färdiga" bär, men ännu gröna.. Icke gott! Det har nog alla lärt sig;-) Förr när man var liten och skulle äta bären - även fast dom bara var lite röda!=P Men fyyy vad sura! Tur man faktiskt har liiite längre tålamod nu;-)
Och på tal om sommaren, så plockade jag årets första gräslös oxå, sommarens favoritpålägg! Och mycket ska det vara, så man känner sommarsmaken! Underbart=)

Som sagt, inget pysslat idag, men kanske att jag pysslat om själen med sommar... Njuter!
Tyvärr inga foton idag=(

//Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar