söndag 2 juni 2013

Söndag


Söndag, och migrän, jippie... Nej, det är inget man jublar över! Men tablett och vila hjälpte fint!=)

Har tyvärr inget kul att visa idag heller (inget nytt), men kan nog visa en nålfiltad flugsvamp jag gjorde i december, riktigt lätta att göra!
Och har nog fått frågan hur i helskotta man nålfiltar! (Och framförallt hur man kan få det att ens likna något), och en liten knep-beskrivning kommer här:
Ta lite ull i önskad färg, försök "forma" den lite i handen, och sen är det bara att sticka på med filtnålen - så ullen tovar ihop sig därinne. Stick, stick, stick.... Runt hela alltet! Gör likadant med alla delar, och sen ska man lyckas göra detsamma för att få ihop allt till ett oxå... Men jag lovar - det går det med!=)
Och själva prickarna uppe på hatten är bara att ta liiiiite ull, och vira ihop (tänk på hur en kanelbulle ser ut!), och "lägg" på önskad plats, sen är det bara att sticka några gånger, så fastnar den fint! En flugsvamp tar nog runt en timma att göra.. En ynka timme!! *imponerad*

(Tja, det ser väl sådär ut, kunde ju inte veta att jag skulle starta en blogg då (December 2012) ).

Men eftersom det är sommar, så antar jag att det kommer bli lite mindre pysslande, men jag lovar att fota, och lägga upp bilder på sånt jag redan gjort! Och så har jag ju mitt lilla minialbum (LOVE) jag håller på med,  måste ju oxå visas! Men inte ens det idag=/

Ber hemskt mycket om ursäkt för mobilfotona, men det är de enda jag har på detta - än så länge!!

//Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar