onsdag 26 juni 2013

Vad har jag nu gjort?!


Kanske det var bedövningen efter tandläkarbesöket som gjorde det... Eller helt enkelt min galna kreativa sida som vaknade till liv.... Vet inte riktigt;-)

In på Panduro idag (jösses, jag borde få kompisrabatt, så ofta jag är där=P ), och köpte ett nystan med - favoritfärgen - rosa trikågarn, och en tjock virknål (15, men hon sa att det egentligen ska vara 16 - som inte fanns!). Och inte fanns det några beskrivningar heller!=/ Illa! Och sen är ju frågan om det kommer bli något...=P Är inte helt ny inom virkning, har virkat lite, men inte så det blivit något... Och i mycket tunnare garn! (det jag köpte var 1 cm tjockt). Så det kan ju bli någon korg, eller kuddfodral...
EFTERLYSNING: Någon som har virkbeskrivningar, som passar tjockare garn?! Skulle vara kul att veta vad det kan bli!=) Man kan ju göra så mycket!

*Har som sagt virkat lite innan, en kompis lärde mig grunderna i mormorsrutor. Men sen kanske det ligger lite i generna, både min farmor och mormor höll på att sticka och virka=) Skyller på dom att jag har pysselkliande fingrar;-) <3

Och sen är det väl det med virkning, att man virkar runt hela tiden?! Kanske är en väldigt dum fråga....!

Hmm... Vad har jag annars gjort idag då? Var till tandläkaren, skyller min tröghet på bedövningen... Och sen in och handla - jösses vad mycket folk! Alla dessa turister.... *suck*
Och sen är det ju detta regnet med... Fyyy! Det finns ju bara en sol, och den verkar inte kunna värma alla samtidigt... Har ingen tänkt på att skicka upp fler solar, så det blir effektivare?!;-)

2 kommentarer:

  1. Gå in på Garnstudio, där har du massor med gratismönster. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för tipset, det ska jag absolut göra!=) Kram från nyst-boet;-)

      Radera