tisdag 25 juni 2013

Årets första!


Tog en snabb promenad till skogen idag - mitt svampställe - och såg årets första kantareller! Visserligen bara på två ställen än, och på de ena stället var dom bara någon centimeter höga.. På andra stället lite större, men inte så jag plockade dom, det hade inte räckt!=/ Men om någon vecka så;-)
Nu vet jag att min ena syster såg kantareller förra veckan, ute någonstans i skogen vid kusten, och senast idag såg jag en som hade gjort svampmacka med kantareller, så jodå, det börjar! Undrar om det är bra eller dåligt tecken?! Kantareller är ju egentligen ett hösttecken....=P
Eller som den härligaste kommentaren systersonen Simon sa (när han var över 3 år): "Kantareller luktar kantareller!" Smart sagt! För det är ju det dom gör.... När jag vuxet sa "Lukta, det luktar höst"...

Och plockade jordgubbar och smultron idag med, lika gott varje gång! En klar fördel med att bo på landet! (Sommaren är helt ok på landet, men på vintern finns risk att jag förfryser...=( ).

Ska till tandläkare imorgon, inte så jättekul, men får väl bita ihop... Eller.. Äh, får tänka på annat under tiden!=P Tur allafall att jag numer har en väldigt snäll & enkel tandläkare, som man kan prata med! Ingen stenhård idiot som ska veta bäst, och vara tyken! Usch=(
(Liten onödig notis bara: Men jag hade helt fel tandläkare när jag växte upp, och visste ju inte att säga ifrån och byta.. Och på senare år har jag bytt tandläkare flera gånger, när personkemin inte alls stämt...!)

Ha det bra i solen - var den nu kommer flytta någonstans!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar