fredag 21 juni 2013

Midsommarafton


ÖNSKAR ALLA LÄSARE EN TREVLIG MIDSOMMAR!!
Och om ni nu måste dricka alkohol - Snälla - ta det lugnt!=)

Kan erkänna att jag är ingen som "firar" midsommar (dans kring midsommarstången osv.), men lite färskpotatis, sill & gräddfil måste man ju ändå ha;-)
Och en sak som gör mig lite sur idag är ju vädret.. Mulet och grått på dagen, och regn på eftermiddagen och kvällen, och vissa stunder rejält grått=( Men lyckligtvis ingen åska, och hoppas vi slipper!

Det är tomtar, Kalle Anka, skinka & klappar på jul, kycklingar och ägg på påsk, och midsommar är regn... Så jopps, det är ju tradition, typ...=/

Visst hade vi midsommarstång ett par somrar då jag & syskonen var små, men det var väl bara jag och ena systern som dansade lite;-) Och givetvis ut och plocka blommor på kvällen, bara för att man "skulle" göra det (men att göra det under tystnad? Icke!).... Men har inget intresse av det längre... Och särskilt inte i detta vädret!=/

Hoppas ni haft det bra=)

2 kommentarer:

  1. Hoppas det blev en fin midsommar för dig. Jag satt hemma med familjen och grillade, det var mysigt med inte nån "fest" direkt. Nyktert och trevligt.
    Finfina kort du gör, kul att jag hittade in till dig. Kika gärna in till mig om du vill och har lust.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade hellre haft sol, så man kunde sitta och grilla - det är midsommar för mig;-)
      Kul att du hitta till min blogg! Såklart jag kommer till din=)
      Lägger till din blogg i listan, och hoppas du vill göra detsamma! Alltid kul att få kontakt med andra bloggare som kan "puffa" en=)
      ///Sofie

      Radera