torsdag 27 juni 2013

Det är något med rea


...Eller hur?!=)
Åkte och handlade snabbt idag med (brukar inte åka dit två gånger samma vecka), och givetvis blir man ju påverkad av alla skyltar som skriker REA! Gick in på Nilles, (kul affär!), köpte 2 blåa ljus, 2 gröna ljuslyktor, och en ljunglila fleecepläd - undrar just hur många fleeceplädar jag ska ha;-) Kan nog inte få för många av dem! Sååå härliga - och när det är bra pris så passar man ju på;-)
Sen är det min lilla "grej" att inte kunna köpa ljus, ljuslyktor, vaser osv en och en - utan två! Jösses, hur ska det annars bli? Då blir ju den ensamma saken väldigt ensam... *hjälp*
Visst, mycket kan man ju köpa en och en, men när det gäller mindre saker, och dekorationer så vill jag gärna ha två och två...
Tror många kan räcka upp handen på frågan om man äter godisbitarna två och två oxå, för inte kan man ju låta en godis bli ensam!=P Knäppt, men sant! Sen klart man blir panikslagen om det visar sig bli ojämt antal, och måste göra drastiska åtgärder för att reda ut det...
Låter kanske som en remiss till psyk;-) *ler* Men nää, jag tror det är väldigt vanligt "problem"!=)

Har prövat på att virka lite nu - det viktiga är just att komma in i det, och lära mig=) Men ska leta efter mönster...=)
Det jag virkade igår blev en liten "ring" när jag knöt ihop den, och uppskattades mycket av bus-Smulan, som självklart lekte med den=) Galning!

Kan ju hoppas på sol nångång till denna sommaren... Frågan är när=P
Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Om du inte är så van vid att virka, kanske vanlig mormorsruta vore något. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, något blir det till slut=) Men det som är "krångligt" är att det är såpass tjockt garn, så det blir stort oavsett vad det blir!=P
      Kram!

      Radera